Fotomatón
Camiño de Tosar

Exhibe Tosar unha calvicie referencial, unha alopecia fachendosa e consciente, non como as cabezas rasuradas de Jason Statham ou Woody Harrelson.

Luis Tosar
O actor Luis Tosar asistindo á preestrea de 'Quien a hierro mata'. Foto: Vacafilms
Diego Ameixeiras
27 sep 2019 12:00

Prodúcese con Luis Tosar un estraño fenómeno cando aparece brillando polas pantallas dos cines. Tardas en recoñecer o personaxe porque sempre pensas que estás vendo un amigo desarmado polo éxito. Coma se aínda conservase aquel punto de escepticismo dos tempos en que te colgabas do seu hombro mentres lle dicías, antes de pedir o último whisky, que algún día coleccionaría Goyas. E porque ás veces semella que o xigante Tosar non interpreta, senón que nos convence de calquera cousa sen deixar de ser un señor de Cospeito. Confírmase esta virtude esotérica nunha secuencia de Quien a hierro mata na que consegue rir e chorar con inquietante naturalismo, todo á vez, sen que María Vázquez se decate, debuxando un xesto para o que aínda non se inventou nome.

Só un actor da súa altura resultaría crible para interpretar ese Apalpador difuso que lle trouxo os agasallos ao teu sobriño sen quitar o puño americano

Exhibe Tosar unha calvicie referencial, unha alopecia fachendosa e consciente, non como as cabezas rasuradas de Jason Statham ou Woody Harrelson. E hai na pelame que aínda conserva unha mensaxe de resistencia á que axudan o frondosísimo bosque facial e unhas cellas que son velcro puro. Falamos dunha calvicie felizmente retro que o vencella a mitos do fútbol dos oitenta coma Johnny Metgod ou o Tato Abadía, crismas heroicas de cando os xogadores parecían sindicalistas do metal e non concursantes de First Dates. Todo isto lle outorga ao noso home un aire pijoapartesco, de canalla que baixa do arrabalde en moto para meterse na festa de Cayetana Álvarez de Toledo e indignarse se non queda cervexa.

Recoñécese no actor unha proverbial ambigüidade que o habilita tanto para papeis de home abrazable, traballador honrado e pai de familia, como para interpretar tipos atravesados e delincuentes a tempo completo. Son múltiples os significados que sabe darlle aos seus personaxes, domina con tanta mestría a arte do matiz e o xogo de contrarios, que só un actor da súa altura resultaría crible para interpretar ese Apalpador difuso que lle trouxo os agasallos ao teu sobriño sen quitar o puño americano. Hai anos, en definitiva, que o noso home é un xénero cinematográfico. Peregrinamos aos cines para ver unha de Tosar, sempre garantía de éxito, e non precisamos un coach emocional para adiviñar que fixemos o correcto.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Cine
Cine y Economía Solidaria Cine y Economía Solidaria
El cine ha demostrado a lo largo de los años que es una potente herramienta para impulsar el cambio ¿Puede la Economía Social y Solidaria servir de
Transporte público
El 47 50 años después y el bus sigue sin llegar
La historia de Manolo Vital nos recuerda que cada viaje esconde historias de esfuerzo, y que a veces un autobús puede ser el único puente hacia la dignidad de un barrio olvidado.
Genocidio
Genocidio El TPI emite la orden de detención contra Netanyahu y Gallant por crímenes de guerra
La Sala de Cuestiones Preliminares del TPI rechaza las impugnaciones de competencia formuladas por el Estado de Israel y emite órdenes de arresto contra Benjamin Netanyahu y Yoav Gallant.
Comunidad de Madrid
Sanidad Pública Los sindicatos denuncian a la Comunidad de Madrid por exponer a sus sanitarios a “gravísimos” riesgos
Solicitan la mayor indemnización económica pedida contra una administración por no contar con un verdadero plan de prevención de riesgos laborales para atención primaria.
COP29
Cumbre del clima La COP29 encara su última jornada con un final agónico sin acuerdo en los temas clave
Los borradores de los textos de negociación sobre la mesa quedan muy lejos de un acuerdo sobre financiación climática en línea con las necesidades para que el planeta no rebase los 1,5ºC de calentamiento medio.
Ocupación israelí
Ocupación israelí Estados Unidos aprueba la “ley más peligrosa para las libertades” desde la Patriot Act
En Gaza, Cisjordania y Líbano, nuevos ataques israelíes dejan más de un centenar de muertos. En Washington, el Congreso aprueba una ley que permite quitar fondos a ONG, universidades y colectivos sin pruebas ni un proceso transparente.
Barcelona
Derecho a la vivienda El hartazgo por la vivienda impagable se da cita este 23 de noviembre en Barcelona
El amplio movimiento por la vivienda catalán, sindicatos y organizaciones vecinales, sociales y soberanistas demandan soluciones urgentes ante una crisis de vivienda sin solución a la vista

Últimas

Palabras contra el Abismo
Palabras contra el Abismo Lee un capítulo de ‘Café Abismo’, la primera novela de Sarah Babiker
El barrio es el espacio físico y social en los que transcurre ‘Café Abismo’, la primera novela de la responsable de Migraciones y Antirracismo de El Salto, Sarah Babiker.
Opinión
Opinión Non sempre ter moitas luces é sinónimo de intelixencia
Que impacto ecolóxico e social produce a iluminación do Nadal de Vigo? A cidade sofre máis aló da masificación, o caos de tráfico, as molestias á veciñanza, o malgasto ou os recortes en orzamentos de emerxencia social.
Más noticias
Crisis climática
Informe de Unicef El cambio climático multiplicará por tres la exposición de los niños y niñas a las inundaciones para 2050
Es la proyección que hace Unicef en su informe 'El Estado Mundial de la Infancia 2024'. La exposición a olas de calor extremas será ocho veces mayor para 2050 respecto a la década del 2000. “El futuro de todos los niños y las niñas está en peligro”, advierte la agencia de la ONU.
Memoria histórica
Memoria histórica Museo del franquismo, ¿eso dónde está?
España sigue ajena a la proliferación mundial de espacios museísticos dedicados a dictaduras y resistencias democráticas.
Unión Europea
Unión Europea La ultraderecha europea, ante la victoria de Trump
El triunfo de Donald Trump da alas a todas las formaciones ultraderechistas de Europa y del resto del mundo, que han visto cómo el millonario republicano ha conseguido volver a ganar las elecciones sin moderar un ápice su discurso.
Tribuna
Tribuna Vivienda: es hora de organizarnos
La situación de crisis inmobiliaria nos exige leer el momento para acertar en las batallas que debemos dar ahora, reflexionar sobre los modos de acción colectiva y lograr articular una respuesta política amplia.

Recomendadas

València
Exclusiva El Gobierno de València contrata 12,9 millones en obras de la dana a una constructora investigada por pagos al cuñado de Barberá
La Generalitat Valenciana ha hecho el encargo a Ocide, una empresa cuya matriz está siendo investigada en el caso Azud por pagos “de naturaleza ilícita” al abogado José María Corbín a cambio de contratos adjudicados por el Ayuntamiento de València.
Galego
Dereitos lingüísticos Miles de persoas desbordan a praza da Quintana para mudar o rumbo da lingua galega
A Plataforma Queremos Galego, que convocou esta mobilización, sinala unha nova data para outro acto protesta: o vindeiro 23 de febreiro na praza do Obradoiro, en Santiago de Compostela.