Fotomatón
Camiño de Tosar

Exhibe Tosar unha calvicie referencial, unha alopecia fachendosa e consciente, non como as cabezas rasuradas de Jason Statham ou Woody Harrelson.

Luis Tosar
O actor Luis Tosar asistindo á preestrea de 'Quien a hierro mata'. Foto: Vacafilms
Diego Ameixeiras
27 sep 2019 12:00

Prodúcese con Luis Tosar un estraño fenómeno cando aparece brillando polas pantallas dos cines. Tardas en recoñecer o personaxe porque sempre pensas que estás vendo un amigo desarmado polo éxito. Coma se aínda conservase aquel punto de escepticismo dos tempos en que te colgabas do seu hombro mentres lle dicías, antes de pedir o último whisky, que algún día coleccionaría Goyas. E porque ás veces semella que o xigante Tosar non interpreta, senón que nos convence de calquera cousa sen deixar de ser un señor de Cospeito. Confírmase esta virtude esotérica nunha secuencia de Quien a hierro mata na que consegue rir e chorar con inquietante naturalismo, todo á vez, sen que María Vázquez se decate, debuxando un xesto para o que aínda non se inventou nome.

Só un actor da súa altura resultaría crible para interpretar ese Apalpador difuso que lle trouxo os agasallos ao teu sobriño sen quitar o puño americano

Exhibe Tosar unha calvicie referencial, unha alopecia fachendosa e consciente, non como as cabezas rasuradas de Jason Statham ou Woody Harrelson. E hai na pelame que aínda conserva unha mensaxe de resistencia á que axudan o frondosísimo bosque facial e unhas cellas que son velcro puro. Falamos dunha calvicie felizmente retro que o vencella a mitos do fútbol dos oitenta coma Johnny Metgod ou o Tato Abadía, crismas heroicas de cando os xogadores parecían sindicalistas do metal e non concursantes de First Dates. Todo isto lle outorga ao noso home un aire pijoapartesco, de canalla que baixa do arrabalde en moto para meterse na festa de Cayetana Álvarez de Toledo e indignarse se non queda cervexa.

Recoñécese no actor unha proverbial ambigüidade que o habilita tanto para papeis de home abrazable, traballador honrado e pai de familia, como para interpretar tipos atravesados e delincuentes a tempo completo. Son múltiples os significados que sabe darlle aos seus personaxes, domina con tanta mestría a arte do matiz e o xogo de contrarios, que só un actor da súa altura resultaría crible para interpretar ese Apalpador difuso que lle trouxo os agasallos ao teu sobriño sen quitar o puño americano. Hai anos, en definitiva, que o noso home é un xénero cinematográfico. Peregrinamos aos cines para ver unha de Tosar, sempre garantía de éxito, e non precisamos un coach emocional para adiviñar que fixemos o correcto.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Opinión
Opinión Amor, alienación y nostalgia en la obra de Wong Kar Wai
El cine de Wong Kar Wai logró captar la avalancha de nostalgia que florecía en el capitalismo tardío frente a la desorientación y la enajenación de los propios sujetos sociales.
O Teleclube
O Teleclube 'O Teleclube' alucina no deserto con Óliver Laxe e 'Sirat'
Laxe leva o seu cuarto premio de Cannes, esta vez en competitición, polo seu novo filme que explosiona na gran pantalla.
Medio rural
Medio rural A esperanza da xestión colectiva fronte ao espolio: os comuneiros de Tameiga contra o Celta
Mentres varios proxectos industriais tentan privatizar e destruír os ecosistemas galegos, algúns grupos de veciños e veciñas organizadas fan oposición social construíndo alternativas comunitarias. Ás veces, tamén gañan ao xigante.
Ourense
Ourense Ourense organízase para loitar contra patrullas de extrema dereita nos barrios máis empobrecidos da cidade
A veciñanza e os movementos sociais responden ao discurso do medo promovido por Frente Obrero e sinalan a súa estratexia de criminalizar a pobreza e sementar odio en contextos de exclusión e abandono institucional.
O Salto medra contigo
Crowdfunding O Salto Galiza abre un crowdfunding para empapelar Altri
Queremos investigar os responsables políticos e empresarias do que podería ser o maior atentado ambiental da historia recente de Galiza.
Feminismos
Feminismo Dous anos sen reparación tras sufrir lesbofobia nun Rexistro Civil de Pontevedra cando ían inscribir a seu fillo
Un funcionario negouse a inscribir ao fillo de Antía e a súa parella. Un erro de redacción na lei trans está detrás dos argumentos que o funcionario esgrime para defender a súa actuación.

Últimas

O Teleclube
O Teleclube 'O Teleclube' alucina no deserto con Óliver Laxe e 'Sirat'
Laxe leva o seu cuarto premio de Cannes, esta vez en competitición, polo seu novo filme que explosiona na gran pantalla.
A Catapulta
A Catapulta O tempo, o espazo e a poesía de Estíbaliz Espinosa
A poeta visita A Catapulta para conversar sobre o seu traballo e a súa traxectoria literaria

Recomendadas

Medio ambiente
Medio ambiente Iberdrola proxecta un parque eólico que pon en risco un dos maiores xacementos fortificados de Galiza
A Xunta vén de declarar a utilidade pública para o parque eólico Castro Valente, a pesar de que a súa construción está suspendida cautelarmente polo Tribunal Superior de Xustiza de Galicia.
Culturas
Erika Lust y Sara Torres “El deseo tiene una potencia inagotable para transformar la realidad si lo liberamos de las normas”
Sexo, deseo o ética del placer son algunos de los temas que hilan la escritora Sara Torres y la productora de cine porno Erika Lust en ‘La abundancia del deseo’.