Música
Diego Salgado: “Facer este disco en solitario era unha asignatura pendente, unha débeda que tiña conmigo mesmo”

Após trece anos facendo música en diversas agrupacións, Diego Salgado acaba de editar ‘Growing Strong’, o seu primeiro álbum en solitario.
Diego Salgado
30 ago 2021 08:00

Icarus é o título do recente videoclip de Diego Salgado, canción que está dentro do seu último disco Growing Strong. O primeiro álbum en solitario do músico de Betanzos que mistura soul, funk e hip hop entre outros estilos é unha obra atravesada polas inquedanzas e pensamentos do autor. Actor de formación, debuxante por vocación, leva trece anos facendo música en diversas agrupacións. O seu eclecticismo levouno por diversos rexistros artísticos e foi durante este ano pandémico cando atopou a oportunidade de sacar o máis íntimo ata agora da súa carreira. “É unha débeda que tiña conmigo mesmo” coméntame mentres falamos do seu último traballo, de música, do mundo no que vivimos, e da necesidade de facerse forte ante as adversidades e de rírse dun mesmo tamén.

Growing strong, boa mensaxe para enfrentarnos a un momento no que o mundo se detivo pola actual pandemia e todo deu un xiro inesperado.
O disco sae nun momento no que a que a vida mudou completamente. Antes de todo isto o meu día a día era dar bolos. E, de súpeto, non houbo nada. Neste sentido creo que o apoio das institucións foi moi limitado. Hai moitos anos que me adico á música e Growing strong sae nun momento persoal moi especial no que trato de asentar a idea de que isto é unha carreira de longa distancia, e de aceptalo. Todo isto fíxome pensar que era o momento oportuno para facer algo propio, e había esa necesidade de facerse forte.

Como se atopa a inspiración dentro deste contexto?
Se ben o disco é unha recompilación de composicións que fixen ao longo de moitos anos, non deixan de ser froito dos meus pensamentos, de todo o que me ocorre na vida diaria. Tamén é certo que hai cancións novas pero, sobre todo, facer este disco en solitario era unha asignatura pendente, unha débeda que eu tiña conmigo mesmo. Esta situación permitiume centrarme neste proxecto. Nese sentido o disco é moi introspectivo e, ao mesmo tempo, moi guerrilleiro e divertido tamén.

“Antes de todo isto o meu día a día era dar bolos. E, de súpeto, non houbo nada. Neste sentido creo que o apoio das institucións foi moi limitado”

Si, de feito tocas unha chea de paus: soul, funk, hip hop… Como foi o proceso desde que tomaches a decisión de dicir, “veña vou facer isto eu só”, a chegar a ter o disco nas túas mans?
Pois a verdade é que o proceso me deu moito. En primeiro lugar porque foi un xeito de estar entretido dentro da casa durante o tempo do confinamento e das sucesivas restricións. Ao final, ao ter que eu grabar todo e producir os temas, pois foi divertidísimo. Aí estás a tope, a nivel creativo estás brillando. Por outra banda, eu tentei tamén facer a mistura e o máster, mais bon, claro, non tiña todos os coñecementos e decidín contar coa axuda da discográfica Onme.

Moi só non estiveches. Contas cun tremendo elenco de colaboradoras.
Si, é certo. Nas colaboracións quería contar con xente á que quero moito: Sheila Patricia, Pau Castiñeira ou Pablo, Ruan e Sergio de Eucaria… Teño moita sorte de estar rodeado de tremendas musicazas e artistas. Tamén é unha especie de agradecemento a elas.

É que, ademáis, non é soamente xente á que queres, senón é que tamén estamos a falar de profesionais.
Sen dúbida algunha. Todas elas son xente á que respecto moito. Como o caso de High Paw, tamén. A ela coñecíaa como artista pero non como persoa e xoguei a carta de falarlle e de pasarlle cousas. Cando lle preguntei dixo que sí e para min foi unha honra que tremenda artista colaborase comigo. Por outra banda, en canto ao video de Icarus, puiden contar con Fran Figueiral na dirección co quen formo parte do colectivo audiovisual Son Rural e coa bailarina Irma López de Gamarra, coa que xa levaba tempo querendo traballar.

“Baixo certas lupas percíbese moi nítida a violencia que o sistema exerce sobre os seres humanos”

Agora que falas de Icarus, tanto na letra como no videoclip segue a estar moi presente esa mensaxe de facerse forte, de aprender a voar, de lidiar coa adversidade…
A verdade é que Icarus ten a súa particularidade. Trátase dun tema que, nun principio, eu compuxera para outra persoa á que non lle acabou de cadrar. Eu soamente fixera a parte musical e quedei súper orgulloso da canción e pensei: “Que carallo, vouna usar eu”. Icarus é un azor, un ave rapaz. Cando fixen a letra eu estaba moi metido no monte. Non buscaba unha metáfora, senón que simplemente estaba personalizando un azor. Despóis, a posteriori, decateime das implicacións filosóficas que podía chegar a ter. Eu procuraba meterme na psicoloxia do azor, que é unha cousa que eu fago moitísimo. Refírome a escreber en primeira persoa desde outros puntos de vista porque iso axúdame a comprender. Neste caso, o dos azores, aí no monte ao lado da miña casa, ver os comportamentos deles foi e segue a ser unha ledicia. Mimeticeime co entorno. Moito tempo alí metido ao final abres os ollos e comezas a ver outras cousas. Non é o mesmo ir ao monte de paseo que estar alí moito tempo. As percepcións son outras.

As cancións de Growing Strong, en certo sentido, son un xeito de darlle a pause ao noso modo de vida tan do inmediato e do urxente…
Si. Growing Strong ven falar un pouco tamén diso. Estamos a vivir un momento que é un pouco un stop. No persoal eu utilizo moito iso de deterse como unha ferramenta persoal para acadar consciencia de min mesmo. Recluirme e mirar. Iso aprendín a facelo e venme moi ben. O asunto é como saír. Porque cando te posicionas fóra acabas alterizando ao resto, enton aí hai que procurar un equilibrio. En certo sentido, tamén hai moita crítica social de como aceptamos cousas inaceptábeis, de como nos deixamos arrastrar cara a certas cousas. En Growing Strong fago fincapé na insconsciencia coa que ás veces vivimos. Creo que hai que facer consciente o como nos comportamos en sociedade.

Que é o que máis medo che da do comportamento acrítico?
A anulación da vontade, a cegueira voluntaria…

Ser músico sempre é unha actividade de risco, máis se fas unha crítica aos modos de vida nun momento como no actual no que tamén están moi presentes os discursos de odio.
A análise do social que eu fago non é miña. É un préstamo de xente que sabe máis ca min. Eu creo que baixo certas lupas se percibe moi nítida a violencia que o sistema exerce sobre os seres humanos. Bozo, unha das cancións do disco, é unha ironía sobre o odio que expulsamos polos dedos tódolos puñeteiros días a través das redes sociais. É unha canción que, ao final, intenta quitar ferro e rirse diso tamén. Bozo é un insulto pero tamén hai lugar a dicir, iso podemos ser todas. Nesa canción trato o tema desde a figura do bufón, que eu creo que é unha das figuras sociais máis importantes da historia. Penso que hoxe en día, esa figura, hai que reivindicala en certo modo para evitar caer na literalidade social. Porque a risa e o humor son ferramentas para poder xestionar o que nos ocorre. Dache distancia de todo e quítaslle importancia.

“O liberalismo está cada vez máis explícito nas dinámicas da industria musical”

Ti es un artista con moita presencia dentro do underground compostelano e tamén en Galiza. Como ves o sector da música actualmente?
Eu creo que agora mesmo hai que entender que a cousa está como está. Máis aló diso creo tamén que as empresas da industria musical non sempre atenden á cultura. Senón que, ás veces, os criterios van máis dirixidos á repercusión que unha proposta poda chegar a ter máis que ao carácter cultural da mesma. Hoxe en día a apariencia volveuse moitísimo máis importante que outros aspectos. O liberalismo está cada vez máis explícito nas dinámicas da industria. Por experiencia propia sei que enfadarse non sirve de moito se non tes poder para cambialo. Hai que intentar miralo todo desde un prisma que non seña o teu, tamén. Sobre todo para poder comprender como vai funcionando o chollo.

Cantante, compositor, actor, debuxante… a que sentes que ainda non lle deches e tes ganas?
Á tatuaxe. Gustaríame aprender a tatuar. É unha cousa á que levo moito tempo dándolle voltas. A min e que ME ferve o cú. É unha cousa que non podo controlar. Por iso tiven sempre grupos moi distintos. Mojo Experience é un grupo de blues-rock, Udra está máis preto do neosoul, Eucaria ten o seu punto experimental... A min gustame facer cousas bonitas, como me saen, non penso: “Ah, vou ser ecléctico”. Pinto e debuxo desde pequeno e creo que iso tamén nalgún momento tiña que volverse algo máis serio. Mentres lle guste á xente, eu feliz.

Que proxectos a futuro tes entre mans?
Agora mesmo estou facendo unhas composicións con Ilmarto, productor de Hip Hop, batera de Narci Rodríguez, de Andrés Cebreiro (Kumo)… e son uns temazos. Había moito tempo que non me picaba o rollo do rap e do hip hop e este ano foi volver un pouquiño a iso, e pasar do blues. Por outra banda, e o máis importante, é que estamos preparando o repertorio de Growing Strong para o directo. Estarei acompañado dos meus compis de Eucaria e de Kumo á guitarra. Estou moi feliz porque soa moi ben. O formato está adaptado ao vivo, para os escenarios, onde pronto poderemos presentalo.


Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Cine
Cine Sydney Sweeney, el quiebre del imaginario que niega la existencia a las mujeres
En su nueva película, ‘Inmaculada’, Sydney Sweeney interpreta a nueva versión de la Virgen, una monja que se queda embarazada sin haber practicado sexo.
Culturas
El Salto Radio True crime o el placer de ver culpables
Destripamiento. Violación. Muerte. En geometrías variables y servidos en distintos grados de creatividad y detalle. ¿Programación del Festival de Terror de Sitges? No. Un día cualquiera en tu feed de Netflix o de Youtube.
Poesía
Poesía e activismo Luz Fandiño, a poeta rebelde que loitaba cantando
Patricia González e Alejandro Balbuena, músicas e amigas de Luz Fandiño, foron as últimas persoas que a poeta recoñeceu antes un do seu desnacemento. Na mesma cociña na que estiveron con ela tantas veces, lembrámola.
Catalunya
Catalunya Pere Aragonès, de presidente a segundo plato de Illa o Puigdemont
Las encuestas y el tirón de Pedro Sánchez acompañan a Salvador Illa, quien probablemente volverá a ganar las elecciones catalanas, como ya ocurrió en 2021. Esta vez, tiene más probabilidades de gobernar.
Migración
Migración Maternidades migrantes: criar entre la precariedad laboral y la ley de extranjería
Sin redes familiares en las que sostenerse y en un contexto laboral enfrentado con la conciliación, las madres migrantes se ven especialmente expuestas a la precariedad.
Genocidio
Genocidio La ONU advierte de que un ataque sobre Rafah colapsaría la distribución de ayuda en Gaza
Turquía suspende todo el comercio con Israel. El fiscal del Tribunal Penal Internacional advierte de que no admitirá “amenazas” después de que trascendiera que imputará a Netanyahu y los suyos.
República Democrática del Congo
República Democrática del Congo Chikuru quiere para la República Democrática del Congo esa paz que nunca ha conocido
La vida de Chikuru ha transcurrido en una República Democrática del Congo siempre en guerra, desde su organización FoBeWorld, aspira a ayudar a la infancia y juventud a construir un futuro mejor, frente al expolio que devora su presente.
O prelo
O prelo Collige, Kylie Jenner, rosas
A editora Catro Ventos trae á lingua galega Na sala dos espellos, de Liv Strömquist.
Fútbol
Fútbol Vicente del Bosque como respuesta a las presiones de FIFA y UEFA
El nombramiento del exseleccionador como presidente de la Comisión de Normalización, Representación y Supervisión busca alejar los fantasmas de una intervención política de la RFEF.

Últimas

O Teleclube
O teleclube 'O Teleclube' reflexiona sobre a procura de aquilo que desexamos coa película 'La Chimera'
A arqueoloxía, a reflexión sobre a propiedade, o amor, a morte e a maxia son algunhas das cousas sobre as que xira este filme italiano dirixido por Alice Rohrwacher que bebe da comunidade que rodea á directora.
Poesía
Galiza Morre aos 92 anos a poeta, activista e revolucionaria Luz Fandiño
O falecemento foi anunciado publicamente pola súa amiga e alcaldesa de Santiago de Compostela, Goretti Sanmartín.
La vida y ya
La vida y ya Futuros laborales
Lo que está claro es que para mí pensar en mi futuro laboral tiene que ir acompañado de pensar qué puedo hacer para que el mundo sea un poco diferente.
Literatura
Literatura Mallorca, el refugi de Vicent Andrés Estellés
El poeta trobà a l’illa la serenitat necessària per enfrontar-se a l’entorn sempre tens de València, a la vegada que publicà diversos volums i travà sòlides amistats.
Memoria histórica
Memoria Olvidadas por la historia: Las mujeres del Patronato
Durante más de cuarenta años, la libertad de miles de mujeres fue arrebatada por el Patronato de Protección a la Mujer. Siguen invisibilizadas por una Ley de Memoria Democrática
Más noticias
Religión
Opinión Semana Santa y Ramadán
En el Sindicato de Vivienda de la Red de Apoyo Mutuo se celebró un desayuno con motivo del Ramadán, lo cual generó un debate interno interesante por ser una organización laica
Valencià
Literatura Mallorca, el refugio de Vicent Andrés Estellés
El poeta encontró en la isla la serenidad necesaria para enfrentarse al entorno siempre tenso de València, a la vez que publicó allí varios volúmenes y trabó sólidas amistades.
Memoria histórica
Memoria histórica Relatores de la ONU piden a España que actúe contra las leyes antimemoria de tres autonomías
Los relatores internacionales denuncian las posibles vulneraciones de derechos de dos normas en proceso y una aprobada por los Gobiernos de coalición de Partido Popular y Vox en tres comunidades autónomas.
Periodismo
Periodismo Desinforma, que algo queda
En la fecha que se conmemora el Día de la Libertad de Prensa, hay que analizar sus dimensiones, la opacidad en el reparto de la publicidad institucional, la necesidad de la alfabetización mediática y qué medidas concretas pueden llevarse a cabo.
Cine
Cine 'Civil War', estética geopolítica en tierra de nadie
La sensación es que Civil War se queda en algunas ocasiones en una peligrosa tierra de nadie, tanto en sus cambios de estilo como en su contenido.

Recomendadas

Política
Política Redes clientelares, falta de autogoberno e consensos neoliberais: as claves do novo Goberno galego sen Feijóo
Políticas e analistas debullan a folla de ruta da primeira lexislatura galega da era post-Feijóo: reforzamento dos fíos de poder locais, falta de vocación autonómica, complexo de inferioridade e a axenda marcada polos grandes consensos neoliberais.
Rap
Rap Viaje a los orígenes del hip hop en España: “Nadie esperaba ganar dinero con el rap”
El historiador Nicolás Buckley y el periodista Jaime Valero, exredactor jefe de HipHop Life, publican Maestro de ceremonias, un libro sobre la historia de la cultura hip hop en España.
En el margen
Francisco Godoy Vega “El ojo del blanco es como el ojo de Dios: es abstracto, es superior y puede verlo todo”
Doctor en Historia del Arte, Francisco Godoy Vega forma parte del colectivo de arte colaborativo Ayllu. Este activista antirracista aborda las consecuencias del supremacismo blanco. En 2023 publicó el libro ‘Usos y costumbres de los blancos’.