Balea Cultural
C. Tangana molaba máis cando era Crema?

É interesante preguntarse canto daquel rapaz do underground madrileño hai ainda nos temas alternativos á súa carreira con Universal, ou nos seus actos fóra da música.

C. Tangana_2
Portada Mixtape Avida Dollars, Sony Music
BALEACULTURAL.NET
9 dic 2018 09:12

Antón é un rapaz fillo de galegos que fixeron vida nun barrio obreiro de Madrid, que creceu co principio do 2000 e alcanzou a adolescencia cando o rap español estaba en plena expansión, coas explosións de Nach, SFDK ou Toteking e mentres Kase O se convertía en lenda sacando Pura Droga Sin Cortar. O neno quería ser coma os seus superheroes e baleiraba a súa rabia adolescente en follas de papel, para despois rapear de forma clásica e nostálxica, á moda da época.

Chamábase Crema e dicía cousas como “Vocación suicida y un alma que teme / horas de sueño en vela por la frase que me llene / por la suela que pise, el trago que envenene / el verso que haga que el mundo se frene y todo acabe” en cancións como En Ruinas como Roma, Cada uno en su lugar ou o exercicio de autoexpresión máis puro que ten, Ego, onde semellaba ver o seu futuro rapeando con: “Voy a escribir hasta dejar de conocerme / y que mañana no volváis a verme / que el futuro es volver a nacer / porque mañana será lo que guardaste de ayer” . E é que ese rapaz acabou sendo o omnipresente C. Tangana.

Co seu colectivo Agorazein, foi cambiando o seu estilo, acercándose a ritmos máis pop, afastándose do rap, estoupando a súa fama con Alligators, tema patrocinado por Lacoste, onde se lles adxudicou a etiqueta de “vendidos” e “pijos”, un tema no que rapeaba á antiga usanza e contiña un sample de Notorius BIG. De aquí saltou á fama, e coa fama veu o mixtape 10/15, no que sacaba cancións baixo beats utilizados por Drake, deixando clara cal era a referencia que quería alcanzar: dentro do rap, pero fóra do son cru e clásico, próximo ao R’n’B. Quizais a cima da mestura de Crema detrás da letra e dos ritmos de C.Tangana, con cancións coma Bolsas, Drama ou Persiguiéndonos, nas que se xira ao redor do amor, desde a nostalxia, lonxe do trato máis reggaetoneiro que leva nos seus temas actuais.

C. Tangana reforza a dualidade da súa persoa e do seu álter ego, non lle importa crear un personaxe pola fama e polas portadas.

Desta época tamén saíu o seu xa mítico beef cos Chikos del Maíz. O grupo formado por Nega e Toni el Sucio, no videoclip de Tu al Gulag y yo a California, facían unha mención visual ironizando sobre C. Tangana e o seu Alligators. Ante isto, C. Tangana reaccionou cunha agresión física, feita pública a través do seu tema Nada. Meses máis tarde o beef recruábase cun amplo tramo de Los Pollos Hermanos (o seu vídeo con máis reproducións en Youtube de lonxe) no que Nega ataca con berros como: “Soy el Nega hago hip-hop, no anuncios de ropa / Soy el Nega, no el pagafantas de Carlotta”. Baixan á lama, dicíndolle que non ten os cartos que aparenta, que é un vendido de dereitas, un cocainómano e que só busca publicidade en ambientes de moderniños (incluso mencionando a relación del coa vocalista das Hinds, Carlotta Cosials).

É dicir, nada do que a C. Tangana lle interese defenderse ou negar, polo que contesta no mesmo día co tema Los Chikos del Madriz, que tiña preparado para este momento, no que sae comendo flocos de millo e parece que é Crema quen di: “No quiero hablar de mi vida / Aprendí bien de chico, no vale nada si es todo mentira / No quiero lucir cara / No quiero lucir nada / Sé follarme a la fama pero nunca duerme en mi cama / Yo solo quería la portada / Yo estuve allí / Rechazando el contrato que ahora está firmado por ti”.

C.Tangana reforza a dualidade da súa persoa (Crema) e do seu álter ego (C.Tangana), a el non lle importa crear un personaxe pola fama e polas portadas. Non vale nada se é todo mentira, el sabe que o é, e con iso válelle. Actualmente, Los Chikos del Maíz están retirados, tras unha xira con Habéas Corpus, mentres que agora C. Tangana parece ter os cartos que Nega lle dicía que non tiña hai anos.

Coas augas calmadas, o seguinte paso foi cara ao pop e ao trap, que eran os ritmos máis actuais, ese tipo de música urbana máis bailable, e aí foi onde se encontrou con Rosalía. A catalá, agora estrela mundial, daquela era menos coñecida, e cabe dicir que unha parte do público español que a segue actualmente coñeceuna e interesouse por ela con Antes de Morirme e Llámame más tarde, as cancións que fixo con C. Tangana cando, presumiblemente, eran parella. É curioso como algúns dos temas do recoñecido El Mal Querer teñen ritmos similares (salvando as distancias e a profundidade da produción) a aqueles temas que fixera co rapeiro. Agora ela é a estrela dos dous, e moitos rinse de C. Tangana, pero a verdade é que é significante que saia coma coautor en máis da metade dos temas do disco de Rosalía.

C. Tangana

O resto da historia xa é ben coñecida, a fichaxe con Universal, o éxito de Mala mujer, as xiras e o salto á fama. As entrevistas polémicas, as parellas famosas e as colaboracións internacionais, o reggaetón, o trap e o fachendear de cartos.

C. Tangana, de cando en cando, parece recuperar algo daquel espírito co que creceu, fóra do mainstream absoluto no que se move actualmente. Spanish Jigga Freestyle, que se pode oír e ver fóra das súas canles habituais —e que non está nin en Spotify— móvese entre unha certa nostalxia e o personaxe soberbio que mantén na actualidade, mentres rapea baixo unha base máis semellante ás do rap de toda a vida, demostrando que segue gardando o flow de sempre aí dentro: “Si lloraste por mi no merezco la pena / Si hoy me muero, dime ¿llorarías por mí? /A estas alturas no hace falta mentir, morena /Voy a pudrirme de todas maneras / Si pienso en ti solo pienso en las cosas buenas / Haz caso a tus amigas y olvídame / Entiérrame como a un piti en la arena”.

O nome de Crema volveu saír á luz a raíz do beef que tivo con Yung Beef. Esta loita tiña un simbolismo interesante tras dela, levando a típica pelexa de “ser calle” vs “ser un vendido” máis aló, cunha confrontación case ideolóxica. Cos primeiros temas, todo parecía ser un beef pactado entre os dous artistas, que había pouco coincidiran cordialmente no Primavera Sound. A cousa cambiou con Forfri, tema que C. Tangaba sobe baixo o nome de Crema, con palabras duras, mostrando o seu punto de vista de forma agresiva e cun discurso final no que lle di que “el sistema está enamorado de ti, el sistema se nutre de gente como tú, los que se creen que está fuera, pero en realidad están abajo”. Non se esconde, el é parte do sistema, non reivindica nada desde el, só se dá o mérito de ser o primeiro en chegar a el, Crema é o que se embarra, o que creceu na rúa, pero C. Tangana é quen gaña os cartos.

Música
O Trap, ese novo estilo musical
En medios e redes sociais fálase acotío sobre trap, un novo estilo de música popular na xuventude. Mais en que se basea o seu éxito? De onde ven?

Estes dous temas de beef subíronse na canle de Youtube AgzTv, cando el xa adoitaba usar a canle C. Tangana que é onde saca os temas con Universal. De novo ese xiro ao redor de dous mundos, o máis persoal, no que quedan físgoas de Crema, no que hai algo de Antón, e o mundo industrial do márketing no que C. Tangana fala do rico que é e do moito que fode.

“Molaba máis cando era Crema”, rezan habitualmente as caixas de comentarios de Youtube. Pero é discutible que C. Tangana non siga sendo Crema, xa que ás veces sae a relucir o rapaz do underground madrileño, o que di que a fama é “un veleno” mentres parece rebozarse nela.

A última andaina de C. Tangana (refírome ás interesantes, el segue gañando cartos con trapalladas coma o tema Booty que fai con Becky G), foi a presentación do seu tema Veneno na Gala 10 do programa Operación Triunfo. Evidentemente, el é a antítese do formato, pero unha vez aprovéitase do sistema para subir e deixarse ver, só que esta vez, cunhas formas que recordan máis ao Crema que se divirte. Veneno é un bolero con ritmos latinos, no que di “que sin cantar ni afinar” escóitao “toda España”, afirmando tal cousa no programa no que toda España ve a mozas e mozos lacerándose unha semana para afinar todas as notas dunha canción de dous minutos. Na actuación o público semellaba tan sorprendido que non sabía nin como actuar. O seu último single, o menos urbano, agora coñéceo unha gran parte de España que non o coñecería de non saír aí C. Tangana (ou Crema) subiría un par de stories ríndose despois da actuación.

“Molaba máis cando era Crema”, rezan habitualmente as caixas de comentarios de Youtube. Pero é discutible que C. Tangana non siga sendo Crema, xa que ás veces, xa sexa nos temas alternativos á súa carreira con Universal, ou nos seus actos fóra da música, sae a relucir o rapaz do underground madrileño, o que di que a fama é “un veleno” mentres parece rebozarse nela; o rapaz que comezou a estudar filosofía e que fai referencia a André Breton e a Salvador Dalí nos títulos dos seus discos. C. Tangana non se esqueceu de Crema, porque sempre que saca tema hai un C que reloce no medio da “tangana”.

Música
Kaixo: “Quero conscienciar co que digo”
Kaixo e Abelo Valis reuníronse de novo con Dellafuente para dar un concerto en Vigo. Os integrantes de BBM están a piques de sacar novo material musical.
Música
Dellafuente: “No quiero llevar la bandera de defender nada político en mi música”

Dellafuente se ha convertido en uno de los máximos exponentes de la música urbana en España y empieza a sonar cada vez con más fuerza en Latinoamérica. Pese a todo, sigue manteniendo su estilo único y propio que le caracteriza.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Balea Cultural
‘Star Wars’: As dúas caras da nostalxia

A historia de como Disney mercou os dereitos da saga de Star Wars sen ter antes unha idea clara de que facer con ela.

Balea Cultural
‘Casablanca’: revisitando o mito
De cando en vez non está de máis visionar de novo un dos grandes expoñentes do cinema clásico de Hollywood.
#28078
17/12/2018 18:46

¿A como se vende el Kilo de chuparle la polla a un liberal hipereaccionario? Posicionarse desde el elitismo cultural en una pretendida equidistancia para opinar sobre estos futuros juguetes rotos, es triste, muy triste.

2
4
#27975
16/12/2018 11:24

Tangana ou crema..díría que é o mesmo gelipollas, né?

1
3
#27408
9/12/2018 15:58

E a quen lle importa?

6
7
Estados Unidos
Extrema derecha Trump anuncia un campo de concentración para 30.000 migrantes en Guantánamo en el 80 aniversario de Auschwitz
La estrategia de llevar la detención de migrantes a territorios lejanos, opacos y sin garantías de derechos también ha sido la opción elegida por la Unión Europea en el último año.
Salario mínimo
Pacto bipartito Trabajo y sindicatos acuerdan la subida del salario mínimo en 50 euros sin el apoyo de la patronal
Díaz anuncia un acuerdo con los sindicatos que llevará al Congreso de Ministros de forma “inminente” la propuesta del Ministerio de Trabajo. Los sindicatos proponían una subida de 66 euros y la patronal, de 34 euros.

Últimas

Crisis climática
Parlamento Ciudadano Climático Un jurado popular ciudadano para combatir la crisis climática y el retroceso democrático
En un momento crítico para la democracia y la acción climática, cinco organizaciones medioambientales reunieron en el Congreso de los Diputados a científicos, actores sociales y asambleístas para impulsar un Parlamento Ciudadano Climático Permanente.
Ayuntamiento de Madrid
Convenio colectivo Las cuidadoras ganan a Almeida: Madrid anuncia nuevos pliegos con la subida salarial pactada
Las trabajadoras de cuidados seguirán en huelga dado que “no hay nada tangible”. El anuncio afectaría a 12.000 personas empleadas por el Ayuntamiento, pero no a las 2.000 trabajadoras más convocadas a la huelga que trabajan para la Comunidad.
Madrid
Justicia El fiscal general del Estado, en el alambre, declara como investigado ante el Supremo
Álvaro García Ortiz acude al alto tribunal a explicar su versión de las filtraciones denunciadas por el entorno de la pareja de Isabel Díaz Ayuso. Es la primera vez que un fiscal de su categoría declara como investigado.
Lavapiés
Madrid Lavapiés gana un asalto a la organización fascista Hacer Nación
La empresa en la que se iban a organizar unas jornadas con figuras de la extrema derecha europea ha confirmado que comunicó a Hacer Nación que no le cedía su espacio.
Más noticias
Pensiones
Revalorización de las pensiones Los pensionistas no se fían y salen a la calle tras el rechazo al decreto ómnibus
La Unidad de Acción de Madrid convoca a manifestarse este viernes 31 frente a la sede del PP tras la “posición negativa de la derecha ultranacionalista, sea española o catalana”.
Energías renovables
Energías renovables en Madrid El Centro Cultural Palomeras quiere ser autosuficiente, los préstamos de sus vecinos pueden conseguirlo
Una universidad pública y una cooperativa de energías renovables lideran el proyecto de préstamos que quiere convertir en autosuficiente al histórico centro educativo vallecano, y que busca reunir 150.000 en financiación ciudadana a un interés ético.
Opinión
Opinión No es Poder Popular todo lo que reluce
VV.AA.
No hay alternativa capaz de cambiar este sistema que no hable claramente de socialismo y de clase trabajadora
Israel
Sionismo Maccabi - Baskonia: no colaboremos con la banalización del mal
El partido de basket en Gasteiz es una oportunidad de oro para mostrar nuestra determinación a no contribuir al blanqueamiento del Estado genocida de Israel, oponiéndonos decididamente.
Comunidad de Madrid
Comunidad de Madrid Sin materiales, sin protección adecuada y sin financiación: los bomberos de Madrid denuncian “abandono”
La contaminación de los equipos de protección de cinco bomberos en un incendio en una nave de reciclaje hace levantar de nuevo la voz de los sindicatos, que ya tienen denunciada ante el TSJ de Madrid, la falta de financiación.

Recomendadas

Laboral
Laboral Investigada unha rede empresarial que explotaba a 82 migrantes nunha granxa de Lugo
Polo de agora, tres persoas responsables da granxa de Begonte centran as investigacións da Garda Civil. As 82 persoas explotadas vivían nun hotel de Ordes (A Coruña) que non tiña sequera licencia de hostalaría.
Literatura
Letras Galegas Da Sección Feminina do franquismo ao Cancioneiro Popular Galego: o pobo é quen canta e baila
As cantareiras protagonizarán o Día das Letras Galegas de 2025. Beatriz Busto e Richi Casás fálannos delas, de Dorothé Schubarth, do Cancioneiro Popular Galego e da dificultade de acceder aos arquivos sonoros que conservan as súas voces.
Medio rural
Reportaxe As mulleres rurais soñan con deixar de ser heroínas
A falta de servizos básicos no rural é a primeira pedra no camiño de quen quere vivir e desenvolver os seus proxectos fóra da cidade. Aínda así, o rural galego atópase á cabeza en canto a titularidade feminina respecto á media do Estado español.