Balea Cultural
Telltale Studios, parte da cultura do crunch

No mes de setembro de 2018 coñecíamos a noticia de que Telltale Games, o estudo de videoxogos estadounidense coñecido por títulos como The Walking Dead, Wolf Among Us, Game of Thrones ou Minecraft: Story Mode, pechaba as súas portas tras 14 anos de actividade, despedindo a máis de 250 empregados e cancelando todos os xogos nos que estaban traballando.

Telltale 1
The Walking Dead. Telltale Press Resources
baleacultural.net
20 oct 2018 12:36

O director executivo de Telltale Games, Pete Hawley, xustificaba o peche deste estudo nun “ano de desafíos insuperables” e “malas cifras de venda non seus últimos lanzamentos”. A pesar do feedback recibido, o seu último ano –e o seu modelo de negocio– foi un fracaso: non recuperaban o diñeiro invertido na produción, pois só daban beneficio dous xogos. Así mesmo, informaba do despedimento de todos os traballadores agás vintecinco. Días máis tarde, sen embargo, tamén serían despedidos.

Ademais dos despedimentos en masa, sen indemnización e sen seguro médico, algúns dos traballadores contaron que a súa xornada laboral podía alongarse ata as 18 horas durante meses, sen posibilidade de ver ás súas familias ao longo das semanas; ou salarios por debaixo da media, facendo que os developers tiveran que malvivir para manter o posto de traballo.

Estas practicas forman parte da chamada cultura do crunch (a saber: o crunch é a práctica de facer intensas horas de desenvolvemento de videoxogos sen descanso) está presente en Telltale Games dende os seus inicios.

Telltale 2
Game of Thrones. Telltale Press Resources
En síntese, un crunch prodúcese cando, tras meses de traballo e cerca da data de lanzamento, os editores forzan aos desenvolvedores de videoxogos a facer cambios ou redeseños completos en moi pouco tempo. Ante esta situación, os desenvolvedores poden pedir cartos aos editores para contratar máis traballadores; explicarlles que, ante a falta de tempo, terán que deixar de lado funcións que ían a estar nun principio; dicirlles aos editores que non o poden facer; ou, a risco de que calquera das outras pode rematar en enfado dos editores e na cancelación do proxecto, perdendo os desenvolvedores os seus traballos, caer no crunch.
Balea Cultural
A industria dos videoxogos e a pasividade feita cultura

Na industria do videoxogo creanse produtos culturais, e o nivel masivo que alcanzan é moito máis destacable que o resto de producións culturais da actualidade. Os produtos creados baixo esta premisa están, ademais, cargados de ideoloxía. Os videoxogos chegan a toda a poboación cun obxectivo claro: desbotar a actitude crítica e fomentar a pasividade.

Non debemos pensar que esta práctica é exclusiva dunha soa compañía ou dun grupúsculo de persoas. O crunch non se dá exclusivamente nas grandes empresas. De feito, os xogos indie permiten moito este tipo abusos debido a que os orzamentos cos que contan os pequenos desenvolvedores son moito máis baixos e “necesitan” sobrecargar aos traballadores para poder conseguir o máximo rendemento. No caso de Telltale, priorizábase sacar capítulos en lugar da calidade dos mesmos, cos conseguintes danos para o benestar dos traballadores.

Nunha enquisa de 2014 feita pola International Game Developers Association, o 81% dos desenvolvedores recoñecía ter sufrido o crunch nalgún momento dos últimos dous anos

A industria do Triple A é, non obstante, a que peor trata aos seus traballadores. Nunha enquisa de 2014 feita pola International Game Developers Association, o 81% dos desenvolvedores recoñecía ter sufrido o crunch nalgún momento dos últimos dous anos, e o 50% cría que o crunch era unha parte normal do seu traballo.

E, se ben o caso de Telltale é un dos máis afamados do momento, non debemos pensar que a súa situación, se ben melloraron as estatísticas, é un caso excepcional nin na situación de peche nin moito menos en relación á cuestión da cultura do crunch.

A mesma enquisa da IGDA, para 2017, mostrou que os excesos nas horas de traballo continúan. Un 51% dos enquisados contan que enfrontan situacións de crunch nos seus traballos, e outro 44% que, se ben non o definirían así, si teñen que facer moitas máis horas de traballo.

Telltale 3
The Wolf Among Us. Telltale Press Resources
A situación de Telltale non pasou tan desapercibida coma outros casos. Un dos ex-empregados da compañía enunciaba como consecuencia de todo isto unha denuncia colectiva ao estudo, xa que ningún dos traballadores recibiu ningún tipo de compensación económica polo despedimento, e só contaban cunha semana máis de seguro médico.

O sindicato estadounidese Game Workers Unite, ante isto, emitiu un comunicado no que tacha de incompetentes e explotadores aos executivos da compañía e no que sinalaban as malas condicións dos traballadores. De igual forma, chamaban á unidade sindical, alegando que, aínda que esta xa non pode facer nada polos postos de traballo de Telltale, si pode axudar aos que traballan na industria dos videoxogos.

No caso de Telltale, só un xogo conseguíu sair adiante: Skybound completará The Walking Dead; The Final Season, un dos últimos títulos nos que estaban traballando os desenvolvedores de Telltale. Con todo, os traballadores que estaban detrás do proxecto non foron confirmados para continuar tras el. E se ben o seu caso parece estar a ter suficiente repercusión como para que moitas delas, como se está a ver nas redes, reciban apoio e axuda suficiente como para conseguir traballo pronto, non hai que perder de vista que a situación está moi lonxe de ser unha excepción.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Minería
Minaría Balsas mineiras: unha ameaza perpetua de catástrofes a prol do lucro empresarial
A balsa de residuos da mina de Touro, proxecto estratéxico da Xunta, sería ilegal en moitos países por non cumprir normas básicas de seguridade.
Opinión
Opinión Non sempre ter moitas luces é sinónimo de intelixencia
Que impacto ecolóxico e social produce a iluminación do Nadal de Vigo? A cidade sofre máis aló da masificación, o caos de tráfico, as molestias á veciñanza, o malgasto ou os recortes en orzamentos de emerxencia social.
Pontevedra
Ecoloxismo Unha investigación revela alta contaminación por nitratos en augas superficiais da comarca do Deza
Os resultados da análise de Ecoloxistas en Acción, con máis de 80 puntos de mostraxe, reflicten concentracións xeneralizadas e moi altas de NO3. Só o 19% das augas superficiais analizadas están “fóra de toda sospeita”.
Redes sociales
MeToo en Instagram “Anónimo, por favor”: escritoras, publicistas y actrices pasan del testimonio en redes a la organización
Varias cuentas de Instagram publican testimonios que dibujan una escena de abuso de poder y violencia sexual normalizada en las artes escénicas, la música o la publicidad. Sus impulsoras se organizan para transformar la realidad.
Dana
Medio ambiente y violencia machista Luchar contra la violencia de género; un pilar de la responsabilidad ambiental
La violencia de género y la crisis medioambiental atraviesan nuestras estructuras y se refuerzan mutuamente, creando un círculo vicioso que agrava las vulnerabilidades específicas de las mujeres frente a los desastres naturales como el de Valencia.
Galicia
Medio ambiente Balsas mineras: una amenaza perpetua en favor del lucro empresarial
Las balsas de residuos de la mina de Touro y Riotinto serían ilegales en muchos países por no cumplir normas básicas de seguridad. Estas estructuras ya han provocado docenas de catástrofes y vertidos tóxicos.
Opinión
Violencia sexual El estudio de Igualdad sobre trata alienta el control y el estigma hacia las trabajadoras sexuales
Es necesario reflexionar sobre los mecanismos de control social de corte patriarcal y racista que oprimen a las trabajadoras sexuales. Un feminismo plural debería sentirse interpelado a reconocer el nefasto impacto de estudios faltos de rigor.
Ocupación israelí
Ocupación israelí Una orden para enmarcar
Aunque se trata de una decisión histórica y de gran carga simbólica, la orden de detención de Benajamin Netanyahu y del exministro de Defensa, Yoav Gallant, no va a tener consecuencias directas, tal como ocurrió con otras sentencias similares.

Últimas

Palabras contra el Abismo
Palabras contra el Abismo Lee un capítulo de ‘Café Abismo’, la primera novela de Sarah Babiker
El barrio es el espacio físico y social en los que transcurre ‘Café Abismo’, la primera novela de la responsable de Migraciones y Antirracismo de El Salto, Sarah Babiker.
Análisis
Violencia sexual Violencia sexual y datos: ¿se denuncia más o se violenta más?
La violencia sexual ha sido el reclamo principal del movimiento feminista y se han mediatizado casos muy diversos relacionados con esta forma de violencia. A la fuerte mediatización de estos casos le ha acompañado el aumento de denuncias.
Opinión
Revista El Salto Debajo de la palabra “lawfare” no está la playa
El sistema judicial, si se fijan, no obedece o asume propuestas o presiones del Ejecutivo o del Legislativo. Sino que más bien ocurre lo contrario.
Más noticias
Galicia
LGTBIfobia El jurado declara culpables de asesinato a tres de los acusados por el asesinato de Samuel Luiz
El tribunal popular aprecia homofobia en el crimen, absuelve la única mujer encausada y considera cómplice al único varón que no estaba en la cárcel.
Opinión
Opinión La distopía no es un género literario
Hay grandes carteles por todos lados donde te hacen responsable de tener el móvil bien cargado y aconsejan llevar una batería externa para evitar percances.
COP29
Cumbre del clima La propuesta de los países ricos para cerrar la COP29 enfurece a las naciones en desarrollo
El Norte global, causante histórico del cambio climático, propone 250.000 millones de dólares anuales para la adaptación y mitigación climática del Sur, cuando el propio borrador del acuerdo establece que al menos serían necesarios cinco billones.
Análisis
Análisis Tenemos que hablar de esto: enfermedad, daño y comunidades de cuidado
La comprensión resolutiva o positivista de la enfermedad esconde la profunda obligación de “estar bien”; una obligación que está quebrando nuestras sociedades sin que nos demos cuenta.

Recomendadas

Justicia
Reportaje El imperio de los jueces-soldado
La justicia española ha entrado en un callejón peligroso. Desde hace años, el Poder Judicial se ha mostrado escorado a la derecha y más como un problema para la resolución de cuestiones cruciales para el Estado.
Dana
València Mazón se atrinchera detrás de un militar y cierra su crisis de gobierno
El president valenciano ha remodelado el Consell de la Generalitat dando salida a dos conselleras y fichando un general en la reserva para la vicepresidencia.
América Latina
Leandro Morgenfeld “El triunfo de Trump va a empoderar a los Milei y los Bukele”
El historiador e investigador argentino especializado en la relación entre Estados Unidos y América Latina, analiza el triunfo electoral de Donald Trump y el impacto que tendrá en una región que Washington sigue considerando su “patio trasero”.