Contaminación
La Confederación Hidrográfica sancionará al Celta por los vertidos de su ciudad deportiva declarada ilegal

La investigación ha llegado a buen cauce gracias a la vigilancia de Ecoloxistas en Acción en la zona donde se ubica el recinto, en la comarca de Vigo.
Infografia Ciudad deportiva Celta

La Confederación Hidrográfica Miño-Sil ha informado sobre la apertura de un expediente sancionador al Real Club Celta de Vigo debido a vertidos de aguas residuales provenientes de su Ciudad Deportiva Afouteza, ubicada en Mos (Pontevedra), y declarada ilegal por el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia al constatar que las licencias urbanísticas en las que fundamentó su construcción fueron absolutamente irregulares. Esta acción ha sido motivada por las denuncias presentadas por Ecoloxistas en Acción tras detectar vertidos de aguas residuales en el monte comunal de Pereiras, en el municipio de Mos.

Galicia
Exclusiva El Gobierno tumba el intento de la Xunta de regularizar la ciudad deportiva del Celta declarada ilegal
La Confederación Hidrográfica Miño-Sil emite un informe que echa por tierra los intentos del Gobierno gallego de declarar Proyecto de Interés Autonómico por la puerta de atrás una ciudad deportiva con centro comercial en montes comunales expropiados.

La notificación emitida por la Confederación Hidrográfica, a la que ha tenido acceso este medio, explica que la sanción se debe a un “vertido directo, sin autorización administrativa previa del organismo de cuenca, de aguas residuales procedentes de las instalaciones de depuración que recoge las aguas pluviales y de escorrentía de las instalaciones de depuración del Real Club Celta de Vigo al cauce de un arroyo el día 22 de mayo de 2024 en el lugar de Pereiras”.

Expediente sancionador inco... by El Salto periódico

Los ecologistas señalan que su denuncia incluye los resultados de un análisis que muestra “una altísima concentración de fecales y también la presencia de varios compuestos químicos asociados a los pesticidas y fertilizantes orgánicos habitualmente utilizados en el cuidado y mantenimiento de los campos de fútbol”.

Desde Ecoloxistas en Acción también destacan que “queda claro que el Ayuntamiento de Mos reconoce ya que la tubería procedente de las instalaciones del Celta es un emisario del aliviadero de una cuba de recogida de pluviales y aguas residuales de los riegos. Esta agua recogida arrastra material fecal de los abonos orgánicos y compuestos químicos de los plaguicidas utilizados en el mantenimiento de los campos de fútbol”.

La organización considera que este acto constituye un “delito contra los recursos naturales y el ambiente”, además de suponer un riesgo para la salud pública, ya que hay manantiales cercanos a la zona afectada.

“La infiltración en los manantiales de productos contaminantes puede afectar a las familias usuarias y la clausura de las captaciones de agua, dejando a miles de hogares sin agua”, sentencia Xaquín Pastoriza, coordinador local de Ecoloxistas en Acción.

Contaminación
A Confederación Hidrográfica sancionará ao Celta polas verteduras da súa cidade deportiva declarada ilegal

A investigación chega grazas á vixilancia de Ecoloxistas en Acción na zona onde se sitúa o recinto, en Mos, na comarca de Vigo.
Infografia Ciudad deportiva Celta

A Confederación Hidrográfica Miño-Sil vén de informar sobre a apertura dun expediente sancionador ao Real Club Celta de Vigo debido a verteduras de augas residuais procedentes da súa Cidade Deportiva Afouteza, situada en Mos (Pontevedra), e declarada ilegal polo Tribunal Superior de Xustiza de Galiza ao constatar que as licenzas urbanísticas nas que fundamentou a súa construción foron absolutamente irregulares. Esta acción foi motivada polas denuncias presentadas por Ecoloxistas en Acción tras detectar verteduras de augas residuais no monte comunal de Pereiras, no municipio da comarca de Vigo.

Galicia
Galiza O Goberno tomba o intento da Xunta de regularizar a cidade deportiva do Celta declarada ilegal
A Confederación Hidrográfica Miño-Sil emite un informe que bota por terra os intentos da Xunta de declarar Proxecto de Interese Autonómico pola porta de atrás unha cidade deportiva con centro comercial en montes comunais expropiados.

A notificación emitida pola Confederación Hidrográfica, á que tivo acceso este medio, explica que a sanción débese a unha “vertedura directa, sen autorización administrativa previa do organismo de conca, de augas residuais procedentes das instalacións de depuración que recolle as augas pluviais e de escorrentía das instalacións de depuración do Real Club Celta de Vigo á canle dun arroio o día 22 de maio de 2024 no lugar de Pereiras”.

Os ecoloxistas sinalan que a súa denuncia inclúe os resultados dunha análise que mostra “unha altísima concentración de fecais e tamén a presenza de varios compostos químicos asociados ás pesticidas e fertilizantes orgánicos habitualmente utilizados no coidado e mantemento dos campos de fútbol”.

Expediente sancionador inco... by El Salto periódico

Desde Ecoloxistas en Acción tamén destacan que “queda claro que o Concello de Mos recoñece xa que a tubaxe procedente das instalacións do Celta é un emisario do aliviadoiro dunha cuba de recollida de pluviais e augas residuais das regas. Esta auga recollida arrastra material fecal dos abonos orgánicos e compostos químicos dos praguicidas utilizados no mantemento dos campos de fútbol”.

A organización considera que este acto constitúe un “delito contra os recursos naturais e o ambiente”, ademais de supor un risco para a saúde pública, xa que hai mananciais próximos á zona afectada.

“A infiltración nos mananciais de produtos contaminantes pode afectar as familias usuarias e á clausura das captacións de auga, deixando a miles de fogares sen auga”, sentenza Xaquín Pastoriza, coordinador local de Ecoloxistas en Acción.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Galicia
Galicia La esperanza de la gestión colectiva frente al expolio: la Comunidad de Montes de Tameiga contra el Celta
Mientras varios proyectos industriales intentan privatizar y destruir los ecosistemas gallegos, algunos grupos de vecinos y vecinas organizadas hacen oposición social construyendo alternativas comunitarias. A veces, también ganan al gigante.
Galicia
Galicia Ourense se organiza para combatir patrullas de extrema derecha en los barrios más empobrecidos de la ciudad
Vecinas y vecinos y los movimientos sociales responden al discurso del miedo promovido por Frente Obrero y señalan su estrategia de criminalizar la pobreza y sembrar odio en contextos de exclusión y abandono institucional.
Medio rural
Medio rural A esperanza da xestión colectiva fronte ao espolio: os comuneiros de Tameiga contra o Celta
Mentres varios proxectos industriais tentan privatizar e destruír os ecosistemas galegos, algúns grupos de veciños e veciñas organizadas fan oposición social construíndo alternativas comunitarias. Ás veces, tamén gañan ao xigante.
Ourense
Ourense Ourense organízase para loitar contra patrullas de extrema dereita nos barrios máis empobrecidos da cidade
A veciñanza e os movementos sociais responden ao discurso do medo promovido por Frente Obrero e sinalan a súa estratexia de criminalizar a pobreza e sementar odio en contextos de exclusión e abandono institucional.
O Salto medra contigo
Crowdfunding O Salto Galiza abre un crowdfunding para empapelar Altri
Queremos investigar os responsables políticos e empresarias do que podería ser o maior atentado ambiental da historia recente de Galiza.

Últimas

O Teleclube
O Teleclube 'O Teleclube' alucina no deserto con Óliver Laxe e 'Sirat'
Laxe leva o seu cuarto premio de Cannes, esta vez en competitición, polo seu novo filme que explosiona na gran pantalla.
A Catapulta
A Catapulta O tempo, o espazo e a poesía de Estíbaliz Espinosa
A poeta visita A Catapulta para conversar sobre o seu traballo e a súa traxectoria literaria

Recomendadas

Feminismos
Feminismo Dous anos sen reparación tras sufrir lesbofobia nun Rexistro Civil de Pontevedra cando ían inscribir a seu fillo
Un funcionario negouse a inscribir ao fillo de Antía e a súa parella. Un erro de redacción na lei trans está detrás dos argumentos que o funcionario esgrime para defender a súa actuación.
Culturas
Erika Lust y Sara Torres “El deseo tiene una potencia inagotable para transformar la realidad si lo liberamos de las normas”
Sexo, deseo o ética del placer son algunos de los temas que hilan la escritora Sara Torres y la productora de cine porno Erika Lust en ‘La abundancia del deseo’.
Medio ambiente
Medio ambiente Iberdrola proxecta un parque eólico que pon en risco un dos maiores xacementos fortificados de Galiza
A Xunta vén de declarar a utilidade pública para o parque eólico Castro Valente, a pesar de que a súa construción está suspendida cautelarmente polo Tribunal Superior de Xustiza de Galicia.