We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
Costas
Varapalo judicial a los planes de la Xunta en la costa: el Constitucional frena la Lei do Litoral de Galicia
El Tribunal Constitucional ha decidido aceptar el recurso presentado por el Gobierno en contra de la Ley 4/2023, con fecha del 6 de julio, que trata sobre la ordenación y gestión integrada del litoral de Galicia. Al mismo tiempo, el tribunal ha emitido una suspensión parcial de su aplicación, como lo ha anunciado la corte de garantías este lunes. Dicha ley fue aprobada por el Parlamento de Galicia en julio pasado, con el respaldo del Partido Popular y la abstención del Bloque Nacionalista Galego (BNG) y el Partido Socialista de Galicia (PSdeG). La ley busca otorgar a la Xunta competencias en la gestión del espacio marítimo terrestre.
Ence
Pontevedra El Supremo avala que la fábrica de Ence continúe en la ría de Pontevedra hasta 2073
La Xunta argumenta que estas competencias están claramente establecidas en el Estatuto de Autonomía, mientras que el Gobierno del Estado considera que la ley “interfiere” en sus competencias en varias áreas, llegando incluso, dicen, a incluir el mar en el territorio de la comunidad autónoma de manera unilateral. Por un lado, la apropiación de la competencia exclusiva del Estado para regular el régimen jurídico del dominio público marítimo terrestre; la falta de conformidad con la normativa estatal básica en relación a las limitaciones de la propiedad de tierras adyacentes a la costa; la negación de que el mar territorial sea parte del territorio de una comunidad; la afirmación de que la gestión de los títulos de ocupación no puede ser directamente asumida por una comunidad autónoma a través de una ley, destacando que regiones como Cataluña, Illes Balears, Andalucía y Canarias reformaron sus estatutos para adquirir nuevas competencias; y la vulneración de la competencia estatal exclusiva en materia de pesca en aguas exteriores.
El Presidente del Gobierno recurrió, entre otros, diversos apartados de los artículos 1, 2, 3, 11, 12, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 34, 35, 36, 40, 41, 46, 48, 49, 52, 53, 55, 57, 58, 59, 60, 62 y 64 de la citada norma. En su demanda, sostiene que los preceptos impugnados podrían vulnerar las competencias del Estado sobre el régimen jurídico del dominio público marítimo terrestre (art. 132.2 CE) así como la competencia sobre el procedimiento administrativo común, la legislación básica sobre contratos y concesiones administrativas (art. 149.1.18ª CE), pesca marítima (149.1.19ª CE), marina mercante (149.1.20ª CE) y competencia sobre medio ambiente (149.1.23ª CE).
Costas
Golpe xudicial contra os plans da Xunta na costa: o Constitucional suspende a Lei do Litoral de Galiza
O Tribunal Constitucional decidiu aceptar o recurso presentado polo Goberno en contra da Lei 4/2023, datada o 6 de xullo, a cal trata sobre a ordenación e xestión integrada do litoral de Galiza. Ao mesmo tempo, o tribunal emitiu unha suspensión parcial da súa aplicación, tal como vén de anuncialo a corte de garantías este luns. A mencionada lei foi aprobada polo Parlamento de Galiza no pasado xullo, co respaldo do Partido Popular e a abstención do Bloque Nacionalista Galego (BNG) e o Partido Socialista de Galicia (PSdeG). A lei pretende outorgar á Xunta competencias na xestión do espazo marítimo terrestre.
Ence
Pontevedra El Supremo avala que la fábrica de Ence continúe en la ría de Pontevedra hasta 2073
A Xunta argumenta que estas competencias están claramente establecidas no Estatuto de Autonomía, mentres que o Goberno do Estado considera que a lei “interfere” nas súas competencias en varias áreas, chegando mesmo, din, a incluír o mar no territorio da comunidade autónoma de maneira unilateral. Por unha banda, a apropiación da competencia exclusiva do Estado para regular o réxime xurídico do dominio público marítimo terrestre; a falta de conformidade coa normativa estatal básica en relación ás limitacións da propiedade de terras adxacentes á costa; a negación de que o mar territorial sexa parte do territorio dunha comunidade; a afirmación de que a xestión dos títulos de ocupación non pode ser directamente asumida por unha comunidade autónoma a través dunha lei, salientando que rexións como Cataluña, Illes Balears, Andalucía e Canarias reformaron os seus estatutos para adquirir novas competencias; e a vulneración da competencia estatal exclusiva en materia de pesca en augas exteriores.
O Presidente do Goberno recorreu, entre outros, diversos apartados dos artigos 1,2,3,11,12, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 34, 35, 36, 40, 41, 46, 48, 49, 52, 53, 55, 57, 58, 59, 60, 62 e 64 da citada norma. Na súa demanda, sostén que os preceptos impugnados poderían vulnerar as competencias do Estado sobre o réxime xurídico do dominio público marítimo terrestre (art. 132.2 CE) así como a competencia sobre o procedemento administrativo común, a lexislación básica sobre contratos e concesións administrativas (art. 149.1.18ª CE), pesca marítima (149.1.19ª CE), mariña mercante (149.1.20ª CE) e competencia sobre medio ambiente (149.1.23ª CE).