We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
Medios de comunicación
Reportajes sobre carreteras y entrevistas pactadas: así es la información pagada por la Xunta en medios afines
Desde diciembre, la Xunta ha repartido 711.457 euros a dedo a medios de comunicación afines. Son 105 contratos menores sin negociación pública contraídos directamente con los grupos mediáticos que, en muchos casos, evidencian en sus objetos la compra de contenidos patrocinados y la publicación de reportajes informativos.
En este tiempo, tres consellerías del Gobierno gallego firmaron con el ABC tres contratos de este tipo. En un de ellos, la Consellería de Infraestructuras destinó 8.470 euros a la “producción y publicación de un reportaje” sobre el Corredor Atlántico, un conjunto de líneas ferroviarias del norte del Estado; la Axencia Galega de Infraestruturas selló otro contrato de 9.680 euros por la “publicación especial sobre la estrategia de carretera inteligente”; y la de Política Social otro de 9.000 euros sin objeto definido. Es el modus operandi en la mayoría de las licitaciones accesibles en la plataforma de Contratos Públicos de Galicia..
Medios de comunicación
Elecciones gallegas La Xunta destinó más de 70.000 euros diarios a campañas en medios el mes que convocó elecciones
Casualidad o no, en ese mismo periodo de contratación, el ABC publicaba un reportaje sobre el Corredor Atlántico alineado con el posicionamiento de la Xunta y crítico con el Gobierno estatal, otra pieza que sólo recoge declaraciones del director de la AXencia Galega de Infraestruturas, y una visita del presidente gallego Alfonso Rueda (PP) y la Conselleira de Política Social Fabiola García a una residencia que el ABC tituló “Un plan de la Xunta invita a 270 mayores de 60 años a pasar juntos las fiestas”.
No es el único medio con este tipo de acuerdos. En ese periodo, El Progreso y la Secretaría Xeral de Emigración firmaron un contrato 4.199 euros con objeto de “difusión de la puesta en funcionamiento de la oficina móvil de atención a las personas emigrantes retornadas” y fue publicada una pieza sobre “el programa Retorna Galicia que impulsa la Xunta”. También La Voz de Galicia, con un contrato de 16.940 euros con la Consellería de Sanidade con el propósito de publicar la “información sobre Programas Asistenciales Integrados” semanas después de la publicación de este reportaje sobre los Programas Asistenciales Integrados y que comienza así: “La Consellería de Sanidade ha logrado el consenso de los especialistas y los pacientes”.
Objetos como “publirreportaje”, “publicación de varios reportajes” o “acciones divulgativas de la Consellería” se repiten con diferentes medios y las publicaciones no son señaladas como “contenido patrocinado” en los periódicos, sino que aparecen con el mismo formato y apariencia que otras noticias periodísticas en los medios de comunicación. Otros medios con este tipo de acuerdos son Faro de Vigo, La Opinión, La Región, El Correo Gallego, Diario de Pontevedra o el medio ultraderechista Libertad Digital.
Gastarse 35.000 euros por el Día de la Constitución
También son significativos los contratos relativos al Café de Redacción, un espacio audiovisual de entrevistas producido por el grupo de La Región. Sólo desde diciembre, tres consellerías de la Xunta firmaron con el grupo tres contratos diferentes con los que el diario con ingluencia en la provincia de Ourense ingresó más de 50.000 euros. En ese mismo período se publicaron tres entrevistas con representantes de tres consellerías, siendo especialmente significativo un contrato de 18.049 euros entre Otro SL (grupo mediático de La Región) y la Consellería del Mar y la entrevista a su conselleiro, con tan sólo nueve visualizaciones en el canal de Youtube del medio ourensano.
Otros datos llamativos son los 35.000 euros que pagó la Xunta para insertar en varios medios una declaración de Alfonso Rueda por motivo del Día de la Constitución, o dos contratos de la Consellería de Empleo e Igualdad con Octo Comunicación para la “agenda de impulso de la minería” y una acción sobre eólica marina.
Opacidad en el reparto de publicidad institucional
A pesar de que fue un compromiso adquirido por el Partido Popular gallego en 2010, sigue sin existir una ley que regule el reparto de publicidad institucional. Por culpa de esta situación, sigue sin existir manera de monitorizar los acuerdos entre las administraciones y agencias o grupos mediáticos ni existen mecanismos para evitar la compra de informaciones con dinero público.
Un ejemplo: hace unos días, el medio El Debate, impulsado por la Asociación Católica de Propagandistas, publicaba una encuesta favorable al PP el mismo día de la presentación del medio en Galicia. El invitado estrella del evento fue el presidente Alfonso Rueda: “Hace falta información con rigor”, decía el líder del Partido Popular en Galicia. Si esa información será pagada o no, posiblemente, no lo sabremos nunca.
Medios de comunicación
O prezo da propaganda: así compra a Xunta reportaxes nos seus medios aliados
Desde decembro, a Xunta repartiu 711.457 euros aos medios de comunicación afíns. 105 contratos menores sen negociación pública contraídos directamente cos grupos mediáticos que en moitos casos evidencian nos seus obxectos a compra de contidos patrocinados e a publicación de reportaxes informativas.
Medios de comunicación
Eleccións Galegas A Xunta destinou máis de 70.000 euros diarios a campañas en medios o mes que convocou eleccións
Neste tempo, tres consellerías da Xunta asinaron co ABC tres contratos deste tipo. Nun deles, a Consellería de Infraestruturas destinou 8.470 euros á “produción e publicación dunha reportaxe” sobre o Corredor Atlántico; a Axencia Galega de Infraestruturas outro contrato de 9.680 euros pola “publicación especial sobre a estratexia de estrada intelixente” e Política Social outro de 9.000 euros sen obxecto definido.
Casualidade ou non, nese mesmo periodo ABC publicaba unha reportaxe sobre o Corredor Atlántico aliñado co posicionamento da Xunta e crítica co Goberno estatal, outra peza que só recolle declaracións do director da Axencia Galega de Infraestruturas, e unha visita de Rueda e a Conselleira de Política Social a unha residencia que o ABC titulou “Un plan de la Xunta invita a 270 mayores de 60 años a pasar juntos las fiestas”.
Non é o único medio con este tipo de acordos. Nese periodo, El Progreso e a Secretaría Xeral de Emigración asinaron un contrato 4.199 euros con obxecto “difusión da posta en funcionamento da oficina móbil de atención ás persoas emigrantes retornadas” e foi publicada unha peza sobre “o programa Retorna Galicia que impulsa a Xunta.”Tamén La Voz de Galicia, cun contrato de 16.940 euros coa Consellería de Sanidade con obxecto “información Programas Asistenciais Integrados” semanas despois da publicación desta reportaxe sobre os Programas Asistenciais Integrados e que comeza así: “A Consellería de Sanidade ha logrado el consenso de los especialistas y los pacientes”.
Obxectos como “publirreportaje”, “publicación de varias reportaxes” ou “accións divulgativas da Consellería” repítense con diferentes medios e as publicacións non son sinaladas como ‘contido patrocinado’ nos xornais, se non que aparecen co mesmo formato e apariencia que outras noticias xornalísticas nos medios de comunicación. Outros medios con este tipo de acordos son Faro de Vigo, La Opinión, La Región, El Correo Gallego, Diario de Pontevedra ou Libertad Digital.
18.000 euros por café e 35.000 euros polo Día da Constitución
Tamén son significativos os contratos relativos ao Café de Redacción, un espazo audiovisual de entrevistas producido polo grupo de La Región. Só desde decembro, tres consellerías da Xunta asinaron co grupo tres contratos diferentes cos que La Región ingresou máis de 50.000 euros. Nese mesmo período publicáronse tres entrevistas con representantes de tres consellerías, sendo especialmente significativo un contrato de 18.049 euros entre Outro SL (grupo mediático de La Región) e a Consellería do Mar e a entrevista ao seu conselleiro, con tan só 9 visualizacións na canle de Youtube do medio ourensán.Outros datos rechamantes son os 35.000 euros que pagou a Xunta para inserir en varios medios unha declaración de Alfonso Rueda por motivo do Día da Constitución, ou dous contratos da Consellería de Emprego e Igualdade con Octo Comunicación para a “axenda de impulso da minería” e unha acción sobre eólica mariña.
Política
Política A Xunta de Feijóo pagou 50.000 euros á canle de ultradereita de Javier Negrete
Opacidade no reparto de publicidade institucional
Malia que foi un compromiso adquirido polo Partido Popular galego en 2010, segue sen existir unha lei que regule o reparto de publicidade institucional. Por mor disto, segue sen haber xeito de monitorizar os acordos entre as administracións e axencias ou grupos mediáticos nin existen mecanismos para evitar a compra de informacións con diñeiro público.
Un exemplo: hai uns días, o medio El Debate, impulsado pola Asociación Católica de Propagandistas, publicaba unha enquisa favorable ao PP o mesmo día da presentación do medio en Galiza. O convidado estrela do evento foi Alfonso Rueda: “Hace falta información con rigor”, dicía o Presidente. Se esa información será pagada ou non, posiblemente non o saibamos nunca.