Pista de aterrizaje
Ana Pillado Vega: “Todas as linguas son tesouros a conservar”

Ana Pillado Vega, creadora da colección de contos non sexistas Lila Lilaina, ven de publicar a súa primeira novela, En efecto Bolboreta. 

Ana Pillado Vega Escritora Entrevista
La escritora Ana Pillado Vega. Elena Martín
17 mar 2020 09:00

Ana Pillado Vega, creadora da colección de contos non sexistas Lila Lilaina, ven de publicar a súa primeira novela, En efecto Bolboreta. Tamén é pintora, ceramista e profesora de Literatura “por amor á Xeración do 27”. Falamos con ela sobre o pasado, presente e, sobre todo, o futuro da nosa terra.

De onde ven o nome da túa páxina Sons de CúnCún?
Seica fun unha nena que tardei en lanzarme a falar, creo que por economía lingüística, ao descubrir que se dicía cúncún sinalando algo, comunicábame sen ter que dicir nada máis. Por iso o meu pai chamábame Cúncún. Pero foi moito despois, ao escoitar por primeira vez o latexo do corazón da miña filla estando embarazada, que fun realmente consciente de onde viña o de cúncún. En verdade é unha onomatopeia do son do corazón, un eco matrístico. O son do meu propio corazón irmandado co da miña nai. Aí cobrou moita máis forza o de cúncún e decidín comezar a asinar a miña obra como Ana Cúncún.

En En efecto bolboreta falas da necesidade de protexer o medio ambiente pero sen caer en catastrofismos, que nos podes contar da túa primeira novela?
Descríboa como unha crónica da revolución da bicharada diversa —para min bicharada é a toma de consciencia de clase— pero tamén como a crónica da viaxe que foi para min escribila. En efecto bolboreta ía ser un conto breve para a miña filla Gaila. Ser nai foi unha revolución e deume a necesidade de manter unha esperanza activa no futuro desde o facer colectivo, sen caer en catastrofismos cos que nos queren paralizar. Este conto inicial contaba a historia dunha bolboreta que está tan cómoda no seu casulo que non sae o día que ten que saír coas demais, e cando o fai por fin, xa é de noite e se atopa coas bolboretas nocturnas (avelaíñas), que son xusto o contrario a ela. Chea de prexuízos, pensa que son inimigas, pero axiña se dá conta de que en realidade teñen moito en común e acaban formando unha irmandade coa que mudar as cousas de xeito horizontal. A partir de aí chegaron outros insectos e a cousa medrou. Facer unha fábula, por outra banda, permitiume amosar os humanos como os seres hexemónicos pero domesticados, xusto ao contrario do que os insectos.

Ser nai deume a necesidade de manter unha esperanza activa no futuro sen caer en catastrofismos cos que nos queren paralizar

A que te refires con viaxe?
Foi como unha incursión no máxico. Mentres a escribía pasábanme cousas como que un casulo de bolboreta medrase nos calcetíns colgados a secar da miña filla. Dalgún xeito, a novela conectoume coa natureza até o punto de que decidín marchar do barrio de Montealto ao campo. Por iso nela tamén hai algo do meu alter ego e de crónica do meu cambio vital.

A literatura pode axudar a protexer a lingua?
En Galiza xa houbo “pin parental” ao facer que os pais escollesen o idioma. Pero, pese ás presións, creo que a cultura galega ten boa saúde, que hai moitas persoas marabillosas que dan todo para reivindicar a lingua e axudar a que siga sendo un vehículo de expresión cultural. Estamos nun mundo globalizado, cada vez máis americanizado, e por iso é importantísimo que conservemos as nosas raíces. Como dixo Manuel María, “Galiza somos nós, a xente e máis a fala”. Como profesora de lingua e literatura intento facer ver ao alumnado que todas as linguas son tesouros únicos a conservar porque son reflexo da cosmovisión dun pobo. Desde o punto de vista lingüístico non hai unha lingua máis válida que a outra, iso son conceptos económicos.

Tes algún proxecto para o futuro?
Teño moitos, pero gustaríame resaltar sobre todo as ilustracións que estou facendo para un libro de poesía xunto coa miña filla Gaila.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Migración
Migracións A veciñanza mobilízase para acoller migrantes tras o peche de centros de Rescate Internacional en Galiza
Tras o progresivo desmantelamento de varios dispositivos de acollida, moitos refuxiados foron trasladados a outros puntos do Estado sen aviso previo. Outros son simplemente desaloxados trala denegación da súa solicitude de asilo.
Palestina
Genocidio La ONG anti-UNRWA lanzada por exespías y marines de EEUU siembra el caos en el reparto de alimentos en Gaza
La Fundación Humanitaria de Gaza (GHF) creada a comienzos de este año y vinculada a agentes del ejército y la inteligencia estadounidense ha sido acusada de desaparecer a una persona y disparar a quienes estaban esperando ayuda.
Alemania
Litigio climático Un tribunal alemán abre la puerta a que grandes emisores puedan ser responsabilizados de daños climáticos
El jurado descarta la demanda del agricultor peruano Saúl Luciano Lliuya por entender que el riesgo a su propiedad es demasiado bajo, pero esta misma argumentación podría llevar a condenas en otros casos.
Madrid
Derecho a la vivienda Victoria contra la Sareb: 16 familias consiguen firmar contratos después de años de lucha
Un bloque en lucha de Casarrubuelos (Comunidad de Madrid) consigue formalizar contratos con el banco malo, al que acusan de actuar “como un fondo buitre”. En Catalunya, diez ayuntamientos apoyan los reclamos de 62 hogares en huelga contra La Caixa.
Xunta de Galicia
Política A Xunta recibe ao embaixador de Israel en funcións mentres Gaza agoniza ao bordo da fame
O Goberno de Alfonso Rueda escenifica a súa boa sintonía coa Administración de Benjamín Netanyahu apenas unhas horas despois de que Israel bombardease unha escola que servía de refuxio e ordenase unha evacuación masiva en Gaza.

Últimas

Universidad
Genocidio Las universidades españolas han firmado 44 proyectos con Israel desde septiembre de 2024
Los acuerdos dentro del programa Horizon Europe se han sucedido a pesar de las declaraciones de decenas de universidades de suspensión de relaciones con Israel.

Recomendadas

Culturas
Erika Lust y Sara Torres “El deseo tiene una potencia inagotable para transformar la realidad si lo liberamos de las normas”
Sexo, deseo o ética del placer son algunos de los temas que hilan la escritora Sara Torres y la productora de cine porno Erika Lust en ‘La abundancia del deseo’.