Xunta de Galicia
A empresa vinculada ao PP que fixo o informe sobre a AP-9 levou 620.000 euros en contratos a dedo da Xunta

Indexando datos públicos.
A empresa vinculada ao Partido Popular que fixo o informe sobre o rescate da AP-9 (autopista do Atlántico) levou 619.944,53 euros en contratos a dedo da Xunta de Galicia entre os anos 2018 e 2023. O Goberno de Alfonso Rueda encargou á consultora Eptisa Servicios de Ingeniería 96 traballos que sortearon os procesos de concurso público apoiándose en que a contía de cada unha desas licitacións estaba xusto por baixo do límite legal para facelo. Ademais, esa empresa tivo como director para Galiza ao exconselleiro de Agricultura con Manuel Fraga, Tomás Pérez Vidal, e traballa sistematicamente para Audasa, a concesionaria da propia autopista.
A pesar da opacidade que caracteriza ao Portal de Transparencia da Xunta de Galicia —non é posible facer procuras polo nome das empresas adxudicatarias—, o equipo de datos do Salto puido chegar ata case cen deses contratos repartidos a dedo polo Goberno galego durante os últimos seis anos. Neles, pódese observar como boa porta dos organismos dependentes da Xunta escollen a Eptisa de forma recorrente para a meirande parte dos seus labores de servizos de consultorio especializado en enxeñaría.
Esta empresa foi a elixida pola Xunta para encargarse do informe sobre o rescato da AP-9. Fíxoo, ademais, a través dunha desas decenas de contratacións menores, por un valor, neste caso de 17.917,79 euros, incluíndo o IVA. A empresa en cuestión, Eptisa Servicios de Ingeniería, está desde 2016 participada maioritariamente polo grupo chinés JSTI pero fíxose grande á calor de centos de contratos coa administración pública e cunha peza clave na súa presidencia en Galiza, o exconselleiro de Agricultura con Manuel Fraga, Tomás Pérez Vidal, que desfruta hoxe dun posto de alto funcionario no Consello de Contas grazas á man do presidente da Xunta, Alfonso Rueda.
A licitación corrobora como, ademais, a Consellaría de Vivenda e Planificación de Infraestruturas de María Martínez Allegue levou ao límite os orzamentos para poder encargalo sorteando os concursos públicos. A través da Axencia Galega de Infraestruturas pagou exactamente 14.808,09 euros sen IVA a Eptisa, é dicir, tan só 191,91 euros por baixo do límite legal para facelo por esta vía.
Á marxe dos vínculos políticos entre o pasado da empresa e cargos históricos e actuais do Partido Popular, quizais sexa máis relevante o vínculo económico e millonario entre esas dúas multinacionais: Audasa, do Grupo Itínere, e Eptisa, do Grupo JSTI. Non están ocultos, aínda que tampouco son especialmente transparentes. É necesario recorrer a documentos públicos e á prensa económica para ver a longa relación na que Eptisa foi fornecendo servizos de enxeñaría á concesionaria da autopista do Atlántico a través de diferentes maneiras, a maioría inaccesibles para a cidadanía ao tratarse de negocios de empresas privadas, aínda que unha sexa, realmente, a concesionaria.
Sen ir máis lonxe, nunha das últimas obras de gran impacto que tivo a AP-9, no seu tramo á entrada de Vigo, en Chapela, foi Eptisa, “por encargo directo de Audasa”, quen creou “o contido e a documentación” do anexo co que o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible argumentou as expropiacións necesarias de casas e terreos para as obras mencionadas.
Xunta de Galicia
A Xunta encargou a unha empresa vinculada ao PP e Audasa o informe sobre o rescate da AP-9 por 18.000 euros
Relacionadas
Para comentar en este artículo tienes que estar registrado. Si ya tienes una cuenta, inicia sesión. Si todavía no la tienes, puedes crear una aquí en dos minutos sin coste ni números de cuenta.
Si eres socio/a puedes comentar sin moderación previa y valorar comentarios. El resto de comentarios son moderados y aprobados por la Redacción de El Salto. Para comentar sin moderación, ¡suscríbete!