Un grupo de xornalistas e fotógrafos lánzanse a documentar os baleiros do rural galego para que non esmoreza

Logo do éxito da exposición itinerante ‘Habitar o baleiro’, o fotoxornalista Brais Lorenzo e a xornalista Cláudia Morán arrincan o proceso de gravación dunha peza documental xunto coa produtora Metropolis.coop.
habitarobaleiro
Brais Lorenzo Carme, de 80 anos, preto de A Cernada (Lugo).

Habitar o baleiro nace no corazón da Galiza interior, mais a súa versión de exposición leva xa un ano xirando polos grandes espazos urbanos do país cun éxito de público innegable. Trátase dun proxecto documental que explora a despoboación do rural galego desde unha perspectiva sensible, crítica e profundamente humana coas imaxes do fotógrafo Brais Lorenzo e os textos da xornalista Cláudia Morán. Agora, ambos, coa colaboración da produtora Metropolis.coop transcende o formato audiovisual para converterse nun retrato coral do abandono, a resistencia e as novas formas de vida que emerxen nas marxes.

O proxecto parte dunha exposición itinerante composta por imaxes, textos e sons recollidos durante máis dunha década en lugares como San Xoán de Río, Chandrexa de Queixa ou Negueira de Muñiz. Agora dá o salto ao cinema cunha película documental que busca ampliar o alcance desa mirada, levándoa a novos públicos e reforzando a súa vocación de arquivo vivo do territorio. Para lograr o seu obxectivo, acaban de abrir unha campaña de financiamento colectivo.

habitarobaleiro2
Un veciño de Negueira de Muñiz nunha veiga con caléndulas. Brais Lorenzo

“Este proxecto nace do noso amor pola terra. Aínda somos dunha xeración que ten unha parte na aldea, que pasou días da súa infancia xogando con outros nenos nas rúas das aldeas galegas, cousa que agora cada vez é máis complicada”, reflexiona o fotógrafo que pon o ollo no proxecto. Brais Lorenzo di que sempre preferiu escapar “da moqueta”: “A nivel profesional, diría que non existe nada máis importante para documentar a nivel xornalístico agora mesmo na Galiza”. 

Lonxe de caer na nostalxia ou no dramatismo, Habitar o baleiro propón un enfoque comprometido que se detén tanto nos signos do abandono como nas iniciativas que nacen para revertelo. Tradicións populares, festas rurais, prácticas agroecolóxicas, proxectos comunitarios e vidas cotiás aparecen en pantalla como pezas dun ecosistema en tensión, onde o pasado, o presente e o futuro conviven con fráxil equilibrio.

O documental constrúese desde unha narrativa pausada, coidada no estético e coherente co seu contido, co obxectivo de xerar unha conversa social arredor do modelo de desenvolvemento territorial, a perda de patrimonio e as alternativas de repoboación. É tamén unha aposta polo audiovisual como ferramenta de memoria e transformación. De feito, eles e elas xa están transformando: “Con esta exposición estamos logrando que a xente se faga preguntas. A temática do rural non é sinxela e, de feito, é tremendamente complexa, con moitas arestas e clarescuros. Iso é xusto o que pretendemos transmitir”, explica Cláudia Morán, a xornalista que tece os textos neste traballo.

“Non pretendemos pontificar nin romantizar, senón dárlle ferramentas á xente para crear o seu propio pensamento sobre o rural galego. E facémolo, como non pode ser de outro xeito, a partir das historias reais das persoas que viven nel, das mulleres maiores que maioritariamente o sosteñen, de profesionais e veciñanza que prestan servizo á comunidade, da xente nova que chega con proxectos e ilusións e da que loita por preservar a cultura e o territorio”, remata.

habitarobaleiro1
Unha palloza en Piornedo, no Ancares de Lugo. Brais Lorenzo


Cargando valoraciones...
Comentar
Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Cargando relacionadas...

Medio rural
Un grupo de xornalistas e fotógrafos lánzanse a documentar os baleiros do rural galego para que non esmoreza
Logo do éxito da exposición itinerante ‘Habitar o baleiro’, o fotoxornalista Brais Lorenzo e a xornalista Cláudia Morán arrincan o proceso de gravación dunha peza documental xunto coa produtora Metropolis.coop.
Ourense
As embarazadas de Ourense esixen dar a luz con seguridade mentres a Xunta manobra para trasladar o paridoiro
Demandan que se deteña o traslado á ubicación temporal e que o Sergas teña en conta as súas demandas.
Danza
Todo o que podería ser o xénero e como desfacelo dende o escenario
A compañía Disiden.cia rompe os moldes da identidade con 'Bipedestrución' na Mostra Internacional de Teatro de Ribadavia, que cumpre 41 edicións cunha aposta radical pola diversidade, a memoria e o pensamento crítico.
CRTVG - Corporación Radio y Televisión de Galicia
A Xunta do PP remata o seu plan de control sobre a CRTVG tras escoller á súa nova directora en solitario
A xornalista Concepción Pombo substituirá, co único aval do Partido Popular, a Alfonso Sánchez Izquierdo. O Goberno de Alfonso Rueda modificou a lei de medios para que os votos do seu partido fosen suficientes para elixila.
Altri
A Plataforma Ulloa Viva cambia a súa directiva para os vindeiros anos de loita contra Altri
A veciñanza da comarca máis afectada escolleu entre dúas listas logo de non chegar a un consenso. A gañadora tratará de ampliar a súa base de socias e socios por toda Galiza e abrirá máis as portas ás grandes organizacións do país, como a CIG.

Últimas

Altri
Galiza elixe o rumbo da loita contra Altri nas eleccións á directiva da plataforma Ulloa Viva
A veciñanza da comarca máis afectada presenta dúas listas separadas logo de non chegar a unha proposta de consenso. Por unha banda, concorre unha candidatura continuísta e, pola outra, unha alternativa que se achega máis o nacionalismo institucional.
AGANTRO
O desprazamento forzoso en Chiapas: metáfora da vida núa
Conversamos coa investigadora América Navarro sobre o desprazamento forzoso en Chiapas.
El Salto n.79
Galicia dice 'no' al capitalismo verde y en el último número de la Revista El Salto te lo contamos
Ya está disponible el número 79 de nuestra revista, en el que destacamos la investigación y el rechazo social que encuentra el proyecto de macrocelulosa de la multinacional Altri.
O Teleclube
'O Teleclube' alucina no deserto con Óliver Laxe e 'Sirat'
Laxe leva o seu cuarto premio de Cannes, esta vez en competitición, polo seu novo filme que explosiona na gran pantalla.
A Catapulta
O tempo, o espazo e a poesía de Estíbaliz Espinosa
A poeta visita A Catapulta para conversar sobre o seu traballo e a súa traxectoria literaria

Recomendadas

Medio rural
A esperanza da xestión colectiva fronte ao espolio: os comuneiros de Tameiga contra o Celta
Mentres varios proxectos industriais tentan privatizar e destruír os ecosistemas galegos, algúns grupos de veciños e veciñas organizadas fan oposición social construíndo alternativas comunitarias. Ás veces, tamén gañan ao xigante.
Feminismos
Dous anos sen reparación tras sufrir lesbofobia nun Rexistro Civil de Pontevedra cando ían inscribir a seu fillo
Un funcionario negouse a inscribir ao fillo de Antía e a súa parella. Un erro de redacción na lei trans está detrás dos argumentos que o funcionario esgrime para defender a súa actuación.
Migración
A veciñanza mobilízase para acoller migrantes tras o peche de centros de Rescate Internacional en Galiza
Tras o progresivo desmantelamento de varios dispositivos de acollida, moitos refuxiados foron trasladados a outros puntos do Estado sen aviso previo. Outros son simplemente desaloxados trala denegación da súa solicitude de asilo.
Ourense
Ourense organízase para loitar contra patrullas de extrema dereita nos barrios máis empobrecidos da cidade
A veciñanza e os movementos sociais responden ao discurso do medo promovido por Frente Obrero e sinalan a súa estratexia de criminalizar a pobreza e sementar odio en contextos de exclusión e abandono institucional.
Comentarios

Para comentar en este artículo tienes que estar registrado. Si ya tienes una cuenta, inicia sesión. Si todavía no la tienes, puedes crear una aquí en dos minutos sin coste ni números de cuenta.

Si eres socio/a puedes comentar sin moderación previa y valorar comentarios. El resto de comentarios son moderados y aprobados por la Redacción de El Salto. Para comentar sin moderación, ¡suscríbete!

Cargando comentarios...