Racismo
George Floyd eta Jesus López: bi heriotza, arrazismo bakarra

Aspaldi ez dut entzun sistema osoaren porrota adierazten duen halako historia gordin eta tristerik. Aspaldi ez nau horrenbeste lotsatu gobernu baten isiltasunak.


Nerea Fillat
26 jul 2020 06:30

Jesus jaio eta berehala, haren ama Kolonbiara deportatu zuten. Hala ere, haurra amonarekin geratu zen bizitzen, Iruñeako Sanduzelai auzoan. Urte batzuk geroago, Jesusen birramona larriki gaixotu zenean, amona Kolonbiara joan zen, hilzorian zuen ama zaintzera. Hilabete bat baino gutxiago pasa zuen bere jaioterrian, eta, bitartean, haurra Iruñean utzi zuen, lagun min batzuen zaintzapean. Denbora horretan, gizarte zerbitzuetakoak Jesusen ikastetxera joan ziren, eta haren zaintza Nafarroako Gobernuak hartu zuen. Hori guztia 2019ko azaroan gertatu zen, haurrak bederatzi urte zituela.

“Maiatzaren 26an, Jesus Lópezek bere buruaz beste egin zuenean, Tuterako abegi zentro batean bizi zen. Haurraren zaintza ez zegoen familiaren eskuetan”

Maiatzaren 26an, Jesus López bere buruaz beste egin zuenean, Tuterako abegi zentro batean bizi zen. Haurraren zaintza ez zegoen familiaren eskuetan, eta, beraz, Nafarroako Ospitalean ingresaturik egon zen egunetan hango medikuek ez zieten inolako azalpenik eman haren senideei. Hil ondoren ere, Nafarroako Gobernua izan zen erabaki zuena haurraren gorpuaren organoak ematea, beste inorekin kontsultatu gabe. Aspaldi ez dut entzun sistema osoaren porrota adierazten duen halako historia gordin eta tristerik. Aspaldi ez nau horrenbeste lotsatu gobernu baten isiltasunak.

Imajina ditzaket Jesusen amonak konfinamenduaren asteetan egindako deiak eta zerbitzu sozialetako funtzionarioen erantzun burokratikoak. Imajina dezaket Tuterako abegi zentroaren kudeaketaz arduratzen den enpresa pribatuarentzat baldintza prekarioetan lan egiten duen langilearen egoera. Imajina ditzaket urte hauetan guztietan Jesusen inguruan utzikeriaz hartutako erabaki asko, baita argudio arrazional asko ere.

Nolanahi ere, ezin dut imajinatu –ezta onartu ere– kasu honetan inplikaturik egon diren pertsonen isiltasuna eta konplazentzia. Eta, batez ere, benetan imajinatu ezin dudana da Jesusen amonaren eta amaren mina. Hori ez dut imajinatu ere egin nahi.

Opinión
También somos el amo

El amo blanco no desapareció en 1863, cuando Lincoln aprobó la Proclama de Emancipación por la que se abolía la esclavitud, ni tampoco lo hizo más de un siglo después, cuando el Movimiento por los Derechos Civiles y el Partido de las Panteras Negras consiguieron, a golpe de décadas de lucha, acabar con las leyes de segregación racistas en Estados Unidos.

Arquivado en: Iritzia Racismo Racismo
Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra na túa conta.

Relacionadas

Murcia
Racismo Institucional La ultraderecha incentiva ataques racistas en Torre Pacheco: “Moros de mierda”
Diversos grupos de extrema derecha como Vox, Frente Obrero y Deport Them Now están promoviendo linchamientos a personas migrantes en la localidad murciana de Torre Pacheco
Opinión
Opinión Juanma Moreno será Baltasar, blackface mediante, y otras aberraciones presentes en la Andalucía colonial
El presidente andaluz será el rey Baltasar en la Cabalgata de 2026 de Sevilla dejando un claro mensaje racista y violento y sacando a relucir toda la cultura colonial en la que se sigue sustentando el territorio.
CRTVG - Corporación Radio y Televisión de Galicia
CRTVG A Xunta do PP remata o seu plan de control sobre a CRTVG tras escoller á súa nova directora en solitario
A xornalista Concepción Pombo substituirá, co único aval do Partido Popular, a Alfonso Sánchez Izquierdo. O Goberno de Alfonso Rueda modificou a lei de medios para que os votos do seu partido fosen suficientes para elixila.
Altri
Altri A Plataforma Ulloa Viva cambia a súa directiva para os vindeiros anos de loita contra Altri
A veciñanza da comarca máis afectada escolleu entre dúas listas logo de non chegar a un consenso. A gañadora tratará de ampliar a súa base de socias e socios por toda Galiza e abrirá máis as portas ás grandes organizacións do país, como a CIG.
El Salto n.79
Altri A celulosa ou a vida: xornalismo situado e loita social para frear un ecocidio
O xoves 17 de xullo esperámosvos no CS 'A Nubeira' de Vigo para presentar o último número da revista El Salto xunto a algunhas das súas principais protagonistas: as que loitan contra o macroproxecto de celulosa liderado por Altri e avalado pola Xunta.
Altri
Altri Galiza elixe o rumbo da loita contra Altri nas eleccións á directiva da plataforma Ulloa Viva
A veciñanza da comarca máis afectada presenta dúas listas separadas logo de non chegar a unha proposta de consenso. Por unha banda, concorre unha candidatura continuísta e, pola outra, unha alternativa que se achega máis o nacionalismo institucional.

Últimas

O Teleclube
O Teleclube 'O Teleclube' alucina no deserto con Óliver Laxe e 'Sirat'
Laxe leva o seu cuarto premio de Cannes, esta vez en competitición, polo seu novo filme que explosiona na gran pantalla.
A Catapulta
A Catapulta O tempo, o espazo e a poesía de Estíbaliz Espinosa
A poeta visita A Catapulta para conversar sobre o seu traballo e a súa traxectoria literaria

Recomendadas

Medio rural
Medio rural A esperanza da xestión colectiva fronte ao espolio: os comuneiros de Tameiga contra o Celta
Mentres varios proxectos industriais tentan privatizar e destruír os ecosistemas galegos, algúns grupos de veciños e veciñas organizadas fan oposición social construíndo alternativas comunitarias. Ás veces, tamén gañan ao xigante.
Feminismos
Feminismo Dous anos sen reparación tras sufrir lesbofobia nun Rexistro Civil de Pontevedra cando ían inscribir a seu fillo
Un funcionario negouse a inscribir ao fillo de Antía e a súa parella. Un erro de redacción na lei trans está detrás dos argumentos que o funcionario esgrime para defender a súa actuación.
Ourense
Ourense Ourense organízase para loitar contra patrullas de extrema dereita nos barrios máis empobrecidos da cidade
A veciñanza e os movementos sociais responden ao discurso do medo promovido por Frente Obrero e sinalan a súa estratexia de criminalizar a pobreza e sementar odio en contextos de exclusión e abandono institucional.